Betulkan ralat com.apple.DiskManagement.disenter 49244 pada macOS [6 Cara Terbukti]

Bagaimana untuk membetulkan ralat com.apple.DiskManagement.disenter 49244 apabila menyambungkan pemacu luaran gagal? Artikel ini akan memperkenalkan 6 cara terbukti untuk membetulkan ralat 49244. Sebelum itu, gunakan Wizard Pemulihan Data EaseUS untuk Mac untuk memulihkan data anda.

Isi kandungan

Updated by Daisy on Sep 20,2024

Apakah itu com.apple.DiskManagement.disenter error 49244

Ramai pengguna Mac telah melaporkan ralat berlaku apabila menyambungkan SSD keras luaran kepada Mac, iaitu ralat com.apple.DiskManagement.disenter 49244 . " com.apple.DiskManagement.disenter error 49244 " ialah salah satu daripada ralat keserasian yang menghalang proses penyambungan pemacu luaran ke Mac.

ralat 49244 pada Mac

Tegasnya, " com.apple.DiskManagement.disenter error " nampaknya bukan ralat cakera yang serius; ia hanyalah kegagalan keserasian antara pemacu luaran anda dan Mac. Walau bagaimanapun, sila ambil perhatian bahawa kehilangan data juga boleh berlaku dalam kes ini. Jika data penting anda disimpan pada pemacu luaran tanpa sandaran, cuba pulihkannya menggunakan perisian terlebih dahulu.

Pulihkan Data Menggunakan Perisian Apabila Ralat 49244 Berlaku

Untuk mengelakkan kehilangan data semasa proses pembaikan, seperti membetulkan ralat 49244 dengan memformat cakera luaran, anda boleh menggunakan Wizard Pemulihan Data EaseUS untuk Mac dahulu untuk memulihkan data penting yang disimpan pada cakera luaran yang dinyahlekap.

Anda tidak boleh mengakses data pada cakera luaran yang tidak dilekapkan apabila ralat 49244 berlaku. Namun, alat pemulihan EaseUS boleh membetulkan kebanyakan ralat cakera dan mengakses data yang disimpan pada cakera, seperti " com.apple.diskmanagement.disenter error 119930868 ", jadi anda boleh merujuk kepada 3 langkah berikut untuk memulihkan data anda daripada pemacu keras luaran dinyahlekap pada Mac dengan mudah.

Langkah 1. Cari fail yang hilang

Sambungkan pemacu keras luaran anda dengan betul ke Mac anda. Lancarkan Wizard Pemulihan Data EaseUS untuk Mac dan pilih pemacu keras luaran. Kemudian, klik "Cari fail yang hilang" untuk mencari fail yang hilang/padam pada peranti luaran anda.

Nota: Sebelum pemulihan data, lebih baik anda mengklik "Sandaran Cakera" dari bar sisi kiri untuk membuat sandaran pemacu keras luaran anda untuk mengelakkan kehilangan data selanjutnya. Selepas membuat sandaran cakera keras luaran, perisian boleh memulihkan data daripada sandaran cakera keras luaran anda dan anda boleh mengeluarkan cakera keras luaran dan menggunakannya semula.

pilih pemacu keras luaran dan klik Cari fail yang hilang

Langkah 2. Tapis dan cari fail yang hilang

Selepas imbasan, semua jenis fail akan dibentangkan di panel kiri. Pilih jenis fail untuk mencari fail yang dikehendaki pada peranti luaran anda.

imbas fail yang hilang pada pemacu keras luaran

Langkah 3. Pratonton dan pulihkan

Klik fail dan pratontonnya. Kemudian, pilih fail yang anda ingin pulihkan dan klik butang "Pulih". Anda boleh menyimpan data anda ke pemacu tempatan dan awan.

memulihkan fail yang hilang pada pemacu keras luaran

Kongsi artikel ini di media sosial untuk membantu orang lain mengetahui cara membetulkan ralat com.apple.DiskManagement.disenter 49244 pada macOS.

Bagaimana untuk Membetulkan ralat com.apple.DiskManagement.disenter 49244

Pemacu itu dikenali pada Utiliti Cakera, tetapi apabila saya cuba melekapkannya, saya mendapat mesej berikut: "Tidak dapat memasang TOSHIBA EXT. (com.apple.DiskManagement.disenter error 49244.)". Bagaimanakah saya boleh membetulkan isu ini? Daripada Komuniti Apple

Apabila anda cuba melekapkan pemacu keras luaran pada Mac anda, ralat 49244 berlaku dan macOS menggesa tetingkap yang mengatakan, "Tidak dapat melekapkan xxx(nama pemacu keras luaran) com.apple.DiskManagement.disenter error 49244", di mana kes anda tidak boleh mengakses sebarang fail pada pemacu keras luaran.

    Mengapakah kod ralat 49244 berlaku pada Mac anda? Kemungkinan penyebab "DiskManagement.disenter error 49244" adalah seperti berikut:

    • Pemacu luaran diformatkan sebagai NTFS.
    • Keluarkan pemacu luaran tanpa mengeluarkan atau menyahlekap dalam Utiliti Cakera.
    • Ralat sistem fail, rasuah atau ranap pada pemacu luaran.

    Selepas memulihkan cakera keras yang tidak boleh lekap pada Mac dan melindungi fail penting anda pada pemacu luaran, anda boleh membetulkan ralat 49244 dengan 6 kaedah praktikal.

    Betulkan 1. Mulakan semula Mac Anda untuk Membetulkan Ralat 49244

    Jika ralat com.apple.DiskManagement.disenter 49244 berlaku pada MacBook Pro anda; anda boleh memulakan semula Mac anda untuk membetulkan ralat. Klik logo Apple dan pilih "Mulakan Semula" untuk memulakan semula komputer anda.

    Memulakan semula komputer anda boleh menyelesaikan banyak masalah sistem, seperti "com.apple.DiskManagement.disenter error 0", yang serupa dengan kod ralat 49244. Semak artikel ini untuk membetulkan ralat Disenter DiskManagement 0.

    ralat disenter 0

    Bagaimana untuk Membetulkan ralat com.apple.DiskManagement.disenter 0 [dengan 5 Kaedah]

    Dalam panduan ini, anda akan mempelajari pembetulan mudah, bermula daripada yang mudah kepada yang rumit. Baca lebih lanjut >>

    Betulkan 2. Matikan Proses FSCK untuk Membetulkan Ralat Nyahlekap

    Penamatan proses FSCK secara amnya terpakai apabila kod ralat 49244 disebabkan oleh salah mengeluarkan cakera luaran, seperti menarik keluar cakera luaran tanpa mengeluarkannya. Ikuti langkah di bawah:

    Langkah 1. Buka Finder, atau pergi ke folder "Applications > Utilities" untuk membuka Terminal.

    terminal terbuka

    Langkah 2. Taip sudo pkill -f fsck dan tekan "Enter".

    Kaedah ini boleh membetulkan ralat nyahlekap pada macOS, seperti " com.apple.diskmanagement.disenter error 49218 ".

    Betulkan 3. Jalankan Pertolongan Cemas dalam Utiliti Cakera untuk Membetulkan Ralat Pemacu Luaran

    Anda akan menemui Pertolongan Cemas dalam Utiliti Cakera pada Mac anda. Fungsi utamanya adalah untuk menilai kesihatan pemacu keras dalaman dan luaran serta isu-isu lain yang dikenal pasti. Untuk membetulkan Ralat 49244 pada Mac, anda boleh mengikuti langkah di bawah untuk membaiki pemacu luaran menggunakan ciri Pertolongan Cemas:

    Langkah 1. Buka "Utiliti Cakera" dan pilih pemacu luaran di panel kiri.

    buka Utiliti Cakera

    Langkah 2. Klik "Pertolongan Cemas" dalam menu atas, dan tunggu sehingga proses selesai.

    menjalankan Pertolongan Cemas

    Jika proses Pertolongan Cemas gagal, jangan risau! Penyelesaian yang berkesan disediakan dalam petikan berikut.

    Proses Pertolongan Cemas gagal

    Proses Pertolongan Cemas Utiliti Cakera Telah Gagal [dengan 5 Cara Terbukti untuk Membaikinya]

    Kemudian ikuti panduan mudah ini tentang cara anda boleh membetulkan ralat proses Pertolongan Cemas telah gagal dalam Utiliti Cakera. Baca lebih lanjut >>

    Betulkan 4. Baiki Cakera Pemacu Luaran Menggunakan Terminal Mac

    Terminal Mac ialah alat yang dicuba dan termaju untuk mencari folder dengan cepat dan menukar tetapan. Buka Terminal dan taip diskutil eraseDisk JHFS+ UntitledUFS disk(Nombor cakera anda) untuk membahagikan semula keseluruhan pemacu luaran. Apabila proses partisi semula selesai, semak sama ada pemacu luaran berfungsi tanpa gesaan ralat.

    Betulkan 5. Formatkan Pemacu Luaran Anda untuk Membetulkan Ralat 49244

    Katakan kaedah yang disebutkan di atas tidak berfungsi; anda harus mempertimbangkan untuk memformat pemacu luaran anda untuk membetulkan ralat 49244. Ikuti langkah di bawah untuk memformat pemacu luaran pada Mac:

    Langkah 1. Pilih pemacu luaran dalam Utiliti Cakera, dan klik "Padam" dalam menu atas.

    memadam cakera keras luaran

    Langkah 2. Pilih format dan namakan semula pemacu luaran jika anda mahu. Sebagai contoh, pilih HFS+ sebagai format pemacu luaran.

    Langkah 3. Klik "Padam" sekali lagi untuk mengesahkan. Sebelum memadamkan keseluruhan pemacu luaran, anda harus memastikan untuk membuat sandaran data penting anda terlebih dahulu.

    Jika anda tidak pasti format sistem fail yang sesuai untuk pemacu luaran, artikel ini boleh membantu anda memikirkannya.

    apfs vs mac os dilanjutkan

    APFS lwn Mac OS Extended [Panduan Permulaan]

    Artikel ini membincangkan perbezaan antara Sistem Fail Apple dan Mac OS Extended. Baca lebih lanjut >>

    Betulkan 6. Pasang semula macOS untuk Betulkan Ralat Mac 49244

    Memasang semula macOS boleh menyelesaikan kebanyakan gangguan pada Mac anda, jadi anda boleh mencuba kaedah ini untuk membetulkan ralat 49244 pada Mac anda. Semak langkah berikut:

    Langkah 1. Mulakan Mac dalam Mod Pemulihan .

    Langkah 2. Pilih "Pasang semula macOS" dalam senarai, dan klik "Teruskan".

    mod pemulihan macOS

    Langkah 3. Klik "Setuju" untuk mengesahkan pemasangan semula. Pilih cakera permulaan Mac untuk memasang macOS.

      Kesimpulan

      "com.apple.DiskManagement.disenter error 49244" pada macOS ialah salah satu daripada ralat keserasian yang menghalang proses penyambungan pemacu luaran ke Mac. Anda boleh membetulkannya dengan memulakan semula Mac anda, mematikan proses FSCK, menjalankan ciri Pertolongan Cemas Utiliti Cakera, dsb. Walau bagaimanapun, jika pemacu luaran yang bermasalah menyimpan data penting, anda harus menggunakan Wizard Pemulihan Data EaseUS untuk Mac untuk memulihkan datanya yang hilang.

      com.apple.DiskManagement.disenter error 49244 Soalan Lazim

      Berikut ialah soalan yang sering ditanya orang apabila mereka mencari cara untuk membetulkan masalah "com.apple.DiskManagement.disenter error 49244" pada Mac:

      1. Bagaimanakah cara saya melekapkan cakera yang tidak dapat melekapkan Mac?

      Untuk melekapkan cakera pada Mac , anda harus pergi ke "Utiliti Cakera" dalam folder "Aplikasi > Utiliti", pilih cakera dan klik "Lekapkan" dalam menu atas.

      2. Apakah ralat pengurusan cakera 49244 pada Mac?

      Ia adalah salah satu ralat keserasian yang menghalang proses penyambungan pemacu luaran ke Mac, yang berlaku apabila anda cuba melekapkan pemacu keras luaran pada Mac anda.

      3. Bagaimana untuk memulihkan data daripada cakera keras yang tidak mengesan Mac?

      EaseUS Data Recovery Wizard for Mac ialah alat pemulihan yang berkuasa dan dipercayai yang boleh memulihkan data yang hilang daripada cakera keras, yang tidak dapat dikesan oleh Mac anda.